Sisäinen motivaatio työkiireen keskellä

Maailma ja sen mukana työkenttä muuttuu jatkuvasti. Kaikki tapahtuu nykyään nopeasti – ideat muuttuvat innovaatioiksi, jotka leviävät ja muuttavat maailmaa entisestään. Vanhat ja hitaat toimintatavat eivät enää toimi. Kukaan ei ole turvassa eikä tulevaisuutta voi millään mittarilla enää ennustaa kovin kauaskantoisesti. Enää ulkoinen motivaatio eli suorite, joka tehdään pelkästään palkintoa eli rahaa varten ei ole...

Asenne on pieni asia, jolla on suuri merkitys

Työnantajat huutavat kilpaa työpaikkailmoituksissa hakijan asenteen perään. Mutta mitä tämä haluttu asenne tarkoittaa käytännössä? Ja miten työnhakija voi tuoda asennettaan esiin? Itse tiivistäisin asenteen kahteen asiaan, valmiuteen tehdä hiukan enemmän kuin mitä odotetaan, sekä positiiviseen käytökseen. Hyvä asenne ei ole itsestäänselvyys eikä se ole meissä sisäsyntyistä. Asenne alkaa kehittyä jo lapsuudesta lähtien ja muokkautuu ajan...

Työyhteisön vaikutus omaan hyvinvointiin

Työhyvinvointi on usean tekijän summa. Siihen vaikuttavat monet osatekijät kuten työyhteisö, työympäristö, työprosessit ja johtaminen. Edellä mainituista osatekijöistä yksi haasteellisimmista hyvinvointiin vaikuttavista osasista on mielestäni työyhteisö. Tämä siksi, että työyhteisö koostuu useasta erillisestä palasesta, joiden kaikkien tulisi loksahdella yhteen palapelin palasten tavoin, jotta työyhteisö olisi eheä sekä hyvinvoiva, ja tarjoaisi siten positiivisen vaikutuksen työyhteisön jäsenten...

Vierailevan kirjoittajan kynästä: Myynti on ihmisten välistä luottamusta ja yhteistyötä

Jos mietit omalta kohdaltasi ostotapahtumia, joissa myyjällä on ollut iso merkitys myönteiseen ostopäätökseen, niin millaisia asioita listaat? Onko ratkaisevaa ollut myyjän tuotetietoisuus? Vai kenties se että hän osasi ottaa sinut mukaan keskusteluun? Tai jotain aivan muuta? Useissa tutkimuksissa todetaan, että ihmiset ostavat mieluiten henkilöiltä joihin luottavat. Myyjien jargon jää kuulematta, jos tuntuu ettei myyjä ole...